OpenAI predstavil dva nova modela o3-mini in o3-mini-high

2. 2. 2025 | Blog, GUI v izobraževanju, Obvestila

Umetna inteligenca (UI) postaja nepogrešljiv del izobraževanja, tudi na področjih matematike in računalništva. OpenAI je predstavil o3-mini in o3-mini-high, dva napredna modela generativne umetne inteligence (GUI), optimizirana za STEM-predmete, ki omogočata bolj natančno reševanje matematičnih, programerskih in znanstvenih problemov.

 

Kaj prinašata ta nova modela učiteljem in študentom ter kako ju lahko vključimo v poučevanje?

GUI robot teaching programming

OpenAI o3-mini: Hitrejši in pametnejši UI model za STEM

OpenAI o3-mini je optimiziran za natančno reševanje matematičnih in programskih nalog, pri čemer prinaša:

  • Izboljšano matematično in programersko zmogljivost – Model je bil testiran na tekmovanjih, kot sta AIME 2024 in Codeforces, kjer dosega boljše rezultate kot prejšnji modeli.
  • Prilagodljivo stopnjo razmišljanja – Uporabniki lahko izberejo nizko, srednjo ali visoko stopnjo razmišljanja, kar omogoča optimizacijo med hitrostjo in globino analize.
  • Višjo hitrost in manj napak – Model se odziva 24 % hitreje kot njegov predhodnik o1-mini, pri čemer zmanjša velike napake pri zapletenih vprašanjih za 39 %.

O3-mini je odlično orodje za učitelje in študente, saj ponuja zmogljivosti za poglobljeno analizo matematičnih problemov in izboljšanje programskih rešitev.

OpenAI o3-mini-high: Še zmogljivejša različica za zahtevne naloge

Za tiste, ki potrebujejo najvišjo stopnjo inteligence in poglobljeno analizo, OpenAI ponuja tudi različico o3-mini-high. Ta model omogoča:

  • Globoko razumevanje zapletenih matematičnih problemov – Pri nalogah, ki zahtevajo več korakov in abstraktno razmišljanje, model zagotavlja večjo natančnost in logično doslednost.
  • Napredno reševanje raziskovalnih vprašanj – Na področjih, kot so FrontierMath in PhD-nivo vprašanja iz biologije, kemije in fizike, model ponuja rešitve, ki se približujejo akademski ravni reševanja problemov.
  • Optimizirano programiranje in izboljšana koda – V tekmovalnem programiranju (Codeforces) in programskem inženirstvu (SWE-bench Verified) model presega prejšnje različice, kar omogoča boljše avtomatizirano odpravljanje napak in predloge za optimizacijo kode.

Uporabniki, ki potrebujejo še večjo natančnost in kompleksno razmišljanje, bodo v različici o3-mini-high našli močnega AI asistenta za matematične raziskave, kodiranje in poglobljene znanstvene analize.

https://openai.com/index/openai-o3-mini/

Kako lahko učitelji uporabijo GUI v izobraževanju?

Napredne zmogljivosti o3-mini in o3-mini-high omogočajo številne načine vključitve GUI v pouk:

Razlaga kompleksnih matematičnih konceptov

  • GUI lahko preverja izračune, vizualizira matematične funkcije in ponuja postopne razlage reševanja matematičnih problemov.
  • Omogoča učiteljem, da prilagodijo razlago posameznim študentom glede na njihove potrebe.

Podpora pri programiranju in algoritmih

  • GUI pomaga pri iskanju in odpravljanju napak v kodi ter optimizaciji algoritmov, kar lahko študent uporabi kot tutorja pri učenju.
  • Na tekmovanjih, kot je Codeforces, se model izkaže kot močan pomočnik za razumevanje in izboljšanje programskih rešitev.

Personalizirano učenje in ustvarjanje nalog

  • GUI lahko generira naloge različnih težavnostnih stopenj in jih prilagodi posameznemu študentu.
  • OpenAI o3-mini-high ponuja bolj poglobljene razlage, ki pomagajo študentom razumeti rešitve na višji ravni.

Raziskovanje naprednih STEM tem

  • OpenAI o3-mini-high pomaga pri reševanju raziskovalnih matematičnih problemov (npr. FrontierMath) in kompleksnih znanstvenih vprašanj.
  • Uporaben je za učence in študente, ki se pripravljajo na tekmovanja ali raziskovalne projekte.

Več o vključevanju GUI v izobraževanje in o tem, kaj GUI sploh je in kako deluje, si lahko prebereš v brezplačno dostopni monografiji Uporaba genarativne umetne inteligence v izobraževanju.

Naslovnica GUI

Etična uporaba GUI v izobraževanju

Z vse večjo vključenostjo UI v izobraževanje je pomembno, da se ta uporablja odgovorno in etično. Pri implementaciji OpenAI o3-mini in o3-mini-high v izobraževanje je treba upoštevati:

  • Spodbujanje kritičnega mišljenja – GUI ne sme nadomestiti razmišljanja učečih se, ampak jih mora podpirati pri učenju.
  • Preverjanje rezultatov – GUI včasih podaja napačne odgovore, zato jih morajo učitelji in študenti vedno preverjati z zanelsjivimi sekundarnimi viri.
  • Varovanje podatkov – Pri uporabi AI v izobraževanju je ključno zagotoviti varnost osebnih podatkov študentov.
  • Omejena uporaba pri ocenjevanju – GUI ne sme postati orodje za goljufanje, temveč pomočnik pri pridobivanju znanja.
https://openai.com/index/openai-o3-mini/

Priložnost za prihodnost učenja

Z modeloma OpenAI o3-mini in o3-mini-high se odpirajo nove možnosti za poučevanje matematike in programiranja. Učitelji in bodoči pedagogi lahko že danes preizkusite, kako lahko GUI izboljša razumevanje STEM-predmetov in pripomore k boljši učni izkušnji.

 

Kako pa vi vidite prihodnost umetne inteligence v izobraževanju?

Orodna vrstica za dostopnost